PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY Víno, vinařství a turistika - HLAVNÍ STRANA PREZENTACE 1 Vinařská oblast Morava Vinařská oblast Čechy
Vinařská turistika

Rejstřík ČR
Království perníku

Kolem Bechyně na horském kole [ Cyklotrasa ]

Trasa 25 km - Bechyně - Hvožďany - Dubový vrch - Koloděje nad Lužnicí - Týn nad Vltavou - opět Koloděje nad Lužnicí - Bechyně

Ze "Stadionu Družby" vyjedete po silnici vpravo dolů směrem na Radětice. Přejedete mostek přes říčku "Smutná" , sjedete ze silnice na polní cestu, pokračujete kolem rekreačního střediska České pojišťovny. Dojedete po cca 500 m k potůčku, tento přejedete (brod), vystoupáte po cestě lesíkem a dostanete se na silnici Bechyně - Hvožďany.
Dáte se vpravo, vystoupáte serpentinami a pokračujete do Hvožďan.
Na návsi (zde turistické značení) pojedete rovně a budete pokračovat po žluté turistické značce (dále jen t.z.) polní a lesní cestou na Dubový vrch (476 m).
Dále pojedete směrem k řece Lužnici do osady Rosín. Zde přejdete na červenou t.z., jedete po proudu kolem řeky přes Hosty.
V Kolodějích nad Lužnicí přejedete řeku, a pokračujete po silnici směrem na Týn nad Vltavou.
Po výjezdu z Koloděj nad Lužnicí minete vlevo rybníček, za stoupající zatáčkou zabočíte vlevo (zde rozcestník t.z. - Koloděje nad Lužnici "U hřiště) nahoru na rozbitou silničku a po ní pokračujete nahoru na křižovatku se silnící Bechyně - Týn nad Vltavou u Jarošovic (polorozpadlá autobusová zastávka - "sud", boží muka). Odbočíte vpravo, po silnici dojedete do Týna nad Vltavou na Náměstí Míru (zde Muzeum, Městská galerie Art Club).
Vydáte se po červené t.z., která Vás vyvede z města.
Červené t.z. se budete držet po zbytek cesty. Projedete kolem rozhledny "Semenec (rozhled na Město Týn nad Vltavou, údolí Vltavy a Temelínskou JE), pokračujete lesem "Semenec", osadou Cihelny a po silnici sjedete zpět do Koloděj nad Lužnicí (zde barokní zámeček nyní nepřístupný, v okolí ložiska tuhy, opravený "Židovský hřbitov", r. 1847 zde zemřel v domě č.p. 52 průkopník českého loutkářství Matěj Kopecký). Přejedete most a proti proudu, stále po červené t.z. dojedete do Bechyně.
Trasa je vhodná pouze pro horská kola. Většinou je vedena po lesních a polních cestách, méně frekventovaných silnicích. Přesto prosíme při jízdě o opatrnost. Jedete za plného provozu a na svoje nebezpečí.