PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY Víno, vinařství a turistika - HLAVNÍ STRANA PREZENTACE 1 Vinařská oblast Morava Vinařská oblast Čechy
Vinařská turistika
Vinařská oblast Čechy
Vinařská oblast Morava
Česká vína
Moravská vína
Vinařství
Producenti vína
Vinařské stezky
Cech českých vinařů
Svaz moravských vinařů
Vinné sklepy
Vinotéky
Vinárny
Gastronomické speciality
Folklorní akce a festivaly
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
ČESKÁ REPUBLIKA
Služby pro turisty
Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Turistika
Sport a relaxace
Ubytování
Stravování
Lázeňská zařízení
Přírodní zajímavosti
Chráněná krajinná území
Jeskyně a propasti
Naučné stezky
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference

Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
Království perníku

320 Bohumín - Český Těšín - Mosty u Jablunkova (Čadca) [ Железнодорожная линия ]

První úsek trati z Bohumína do Petrovic u Karviné byl zprovozněn roku 1855 jako Severní dráha císaře Ferdinanda. V roce 1867 začala stavba Košicko-bohumínské dráhy a v roce 1869 byl do provozu uveden úsek Bohumín – Těšín. Ten však nevedl v současné trase, ale z Bohumína vedl na jih přes Rychvald a Orlovou a do současné trasy se napojoval před Loukami. Zbytek trati z Těšína na Slovensko byl uveden do provozu v roce 1871. Trať byla vybudována jako jednokolejná, což však brzy přestalo stačit provozu, a proto již 4. prosince 1898 byla dokončena výstavba druhé koleje v úseku Jablunkov – Čadca. Výjimkou byl Jablunkovský tunel, který zůstal jednokolejný. Z Těšína do Jablunkova byla druhá kolej dokončena v roce 1907 a zdvojkolejnění zbylé části do Bohumína proběhlo v roce 1915. 31. ledna 1917 byl zprovozněn i druhý Jablunkovský tunel. V roce 1963 byla postavena přeložka tratě z Louk nad Olší do Dětmarovic a o rok později, v roce 1964, byla trať postupně elektrizována stejnosměrnou napájecí soustavou 3000 V. V roce 1993 se trať, rozdělením Československa, stala mezistátní (zdroj).

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 15, 06.12.2021 v 17:26 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®