PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY Víno, vinařství a turistika - HLAVNÍ STRANA PREZENTACE 1 Vinařská oblast Morava Vinařská oblast Čechy
Vinařská turistika
Vinařská oblast Čechy
Vinařská oblast Morava
Česká vína
Moravská vína
Vinařství
Producenti vína
Vinařské stezky
Cech českých vinařů
Svaz moravských vinařů
Vinné sklepy
Vinotéky
Vinárny
Gastronomické speciality
Folklorní akce a festivaly
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
ČESKÁ REPUBLIKA
Služby pro turisty
Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Turistika
Sport a relaxace
Ubytování
Stravování
Lázeňská zařízení
Přírodní zajímavosti
Chráněná krajinná území
Jeskyně a propasti
Naučné stezky
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference

Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
Království perníku

120 Praha - Kladno - Lužná u Rakovníka - Rakovník [ Железнодорожная линия ]

Předchůdcem trati byla v úseku Bruska (dnešní Praha-Dejvice) – Kladno – Stochov od roku 1830 lánská koněspřežka, historicky druhá veřejná železnice v kontinentální Evropě, o rozchodu kolejí 1120 mm. Roku 1846 obdržel kníže Karel Egon II. z Fürstenberka, majitel lánských lesů, padesátileté císařské privilegium pro stavbu odbočné trati k buštěhradským dolům a při té příležitosti požádal o povolení přestavět stávající dráhu na parní pohon a na normální rozchod a napojit ji v Praze na podmokelskou Státní dráhu. V důsledku revoluce roku 1848 byl projekt odložen. Kladenské uhelné těžařstvo prosazovalo raději dráhu z Kladna do Kralup. Teprve 20. listopadu 1855 získala koncesi pro provoz pražsko-lánské koněspřežky „Buštěhradská železniční společnost“, v níž byly kapitálově zastoupené těžařské společnosti, a Fürstenberk byl donucen postavit i trať do Kralup. Roku 1863 (provoz zahájen 4. listopadu) byla dráha přestavěna na normální rozchod a parní provoz a roku 1866 prodloužena přes tunel ve Stromovce na nádraží Bubny. Od této přestavby se trati říkalo Buštěhradská dráha. Z Kladna dál směrem na Chomutov a Rakovník byla trať budována v letech 1869 až 1871. Zestátněna byla roku 1923. [zdroj]

Na co zírá mašinfíra - viz http://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-special-trat-120-negrelliho-viadukt.A200529_141641_po-cesku_vrja

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

  • 0.00 km Praha Masarykovo nádraží [ Железная дорога ] [gps], 195.00 m.n.m.
  • 2.00 km Praha-Bubny [ Железная дорога ] [gps], 195.00 m.n.m.
  • 6.00 km Praha-Dejvice [ Железная дорога ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 10.00 km Praha-Veleslavín [ Железная дорога ] [gps], 315.00 m.n.m.
  • 13.00 km Praha-Ruzyně [ Железная дорога ] [gps], 330.00 m.n.m.
  • 17.00 km Hostivice [ Железная дорога ] [gps], 355.00 m.n.m.
  • 21.00 km Jeneč [ Железная дорога ] [gps], 375.00 m.n.m.
  • 24.00 km Pavlov [ Железная дорога ] [gps], 390.00 m.n.m.
  • 27.00 km Unhošť [ Железная дорога ] [gps], 400.00 m.n.m.
  • 31.00 km Kladno [ Железная дорога ] [gps], 410.00 m.n.m.
  • 35.00 km Kladno-Rozdělov [ Железная дорога ] [gps], 410.00 m.n.m.
  • 37.00 km Kamenné Žehrovice [ Железная дорога ] [gps], 405.00 m.n.m.
  • 41.00 km Kačice [ Железная дорога ] [gps], 395.00 m.n.m.
  • 44.00 km Stochov [ Железная дорога ] [gps], 420.00 m.n.m.
  • 47.00 km Rynholec [ Железная дорога ] [gps], 450.00 m.n.m.
  • 51.00 km Nové Strašecí [ Железная дорога ] [gps], 430.00 m.n.m.
  • 56.00 km Řevničov [ Железная дорога ] [gps], 445.00 m.n.m.
  • 64.00 km Lužná u Rakovníka [ Железная дорога ] [gps], 385.00 m.n.m.
  • 70.00 km Rakovník zastávka [ Железная дорога ] [gps], 335.00 m.n.m.
  • 73.00 km Rakovník [ Железная дорога ] [gps], 325.00 m.n.m.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 09.01.2022 v 16:42 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®