PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY Víno, vinařství a turistika - HLAVNÍ STRANA PREZENTACE 1 Vinařská oblast Morava Vinařská oblast Čechy
Vinařská turistika

Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
Království perníku

Turistická trasa Vrbno-autokempink - Železná - Zámecká Hora [ Turistická trasa ]

Název trasy : Vrbno autokempink-Železná-Františkova chata-Pod Zámeckou horou-Zámecká hora-Vrbno kemp
Typ : pěší

Průchodnost
trasy : Celý rok Léto Zima

Popis trasy:
Příjezdové místo: Vrbno pod Pradědem, vlak, trať č. 313, autobusy Bruntál - Karlova Studánka a Přerov - Jeseník, zastávka k rozcestí Železné.
Výchozí bod: autokempink při silnici Vrbno pod Pradědem - Karlova Studánka.
Časový rozvrh: celá trasa 4 hodiny, s výstupem na vrchol Zámecké hory 5 hodin.
Náročnost: modrý okruh: pohodlné lesní cesty, částečně asfalt, lesní pěšiny, sestup od Františkovy chaty dosti strmý; červený okruh: většinou pohodlné asfaltové lesní cesty, na vrchol Zámecké hory náročnější výstup.
Nejvyšší body: Františkova chata 820 m, Zámecká hora 854 m.

Pozoruhodnosti: Zámecká hora - zbytky přemyslovského hradu, na vrcholu vyhlídková plošina s omezeným výhledem. V okolí Vrbna pozůstatky po dolování zlata ve středověku, dodnes patrné zbytky štol.

Popis trasy:
Trasu tvoří dva okruhy, které procházíme ve směru hodinových ručiček. Z autokempinku se vydáme po asfaltové cestě vpravo a vejdeme do lesa. Cesta se stáčí stále doprava, nad autokempinkem dojdeme mezi několika domy až na křižovatku lesních cest, kde se okruhy rozdělují. Pokračujeme po modrém místním značení lesní pěšinou a po krátkém klesání dojdeme na silnici z Vrbna na Vidly. Pokračujeme vlevo po silnici a za kamenným mostkem odbočíme vpravo. Přejdeme železnou lávku a dostaneme se do osady Železná. Na rozcestí se připojí zelená značka a po zhruba 2 km odbočíme vlevo do krátkého stoupání a na dalším rozcestí opět vlevo. Záhy opustíme asfaltovou cestu a již bez stoupání pokračujeme po lesní cestě v úbočí nad šumící řekou. Další úsek cesty vede lesem a je bez výhledů. PO chvíli spatříme po levé straně chatku Na vyhlídce, překonáme potůček a novou lesní cestou dojdeme na rozcestí, kde opustíme zelenou značku. Odbočíme prudce doprava a začneme stoupat hlubokým lesem. Asi po kilometru mineme lesní studánku a vstoupíme na širší lesní cestu. Po ní se dáme doprava a po chvíli dojdeme k lesní Františkově chatě. Od chaty pokračujeme již zpět na Vrbno po lesní cestě vlevo. Zakrátko odbočíme doprava a po pěšině sejdeme na lesní cestu, která vede vlevo do nejvýše položených částí osady Železná. Naskytne se nám pohled na město Vrbno pod Pradědem a kopce nad městem. Budeme pokračovat dolů po místním značení lesem, po cestě, která se začíná stáčet vpravo. Zde musíme odbočit vlevo na nenápadnou pěšinu, která prudce klesá. Vyústí z lesa mezi rekreační chatky a do osady Železná. Asfaltovou silnicí mezi domy za stálého klesání dojdeme na rozcestí, kde uzavřeme modrý okruh. Po již známé cestě přes železnou lávku a po silnici Vrbno - Vidly dojdeme na rozcestí Pod Zámeckou horou, kde spatříme červené místní značení. Dále budeme pokračovat po červeném okruhu. Na rozcestí odbočíme vpravo, vzápětí však vlevo a za stálého stoupání po asfaltové silnici obcházíme Zámeckou horu, která se strmě zvedá po naší pravé straně. Po zhruba dvou kilometrech zahneme z cesty ostře vpravo na lesní pěšinku, která nás krátkým prudším výstupem dovede do sedla pod Zámeckou horou. Odtud můžeme pokračovat přímo dále nebo odbočit vpravo na vrchol Zámecké hory (854 m), vzdálený přibližně jeden kilometr. Na vrcholu Zámecké hory se nacházejí zbytky zříceniny hradu Schlossberg a je zde vybudována dřevěná výhledová plošina, ze které jsou omezené výhledy do kraje. Vracíme se stejnou cestou až do sedla pod Zámeckou horou, kde se dáme vpravo dolů. Přijdeme na asfaltovou cestu, po niž se vydáme vpravo, a za stálého pohodlného klesání se vracíme do Vrbna pod Pradědem. Z cesty se nám otevírají překrásné výhledy do údolí Bílého potoka, na hluboká okolní údolí i na strmé kopce s bizardními skalisky a skalními terasami. Dojdeme opět na známé rozcestí, kde se stýkají modrý a červený okruh. Odbočíme vpravo a vracíme se do autokempinku.